Procedura reklamacyjna

Jeśli przedmiot jest wadliwy, po prostu odeślij go do nas. Dodaj list motywacyjny do paczki (numer zamówienia, co jest nie tak z towarem, numer konta zwrotu) i wyślij go na adres naszego partnera:

Grupa PCNET jako
Lanškrounská 32
571 01 Moravská Třebová

ciągu 30 dni rozwiążemy problem, naprawimy, wymienimy lub zwrócimy pieniądze.

Co to jest skarga

Reklamacją jest wada produktu, która powstała na skutek wady fabrycznej . To znaczy, jeśli produkt zawiera wadę fabryczną i ta wada ujawnia się podczas używania produktu.

Co nie jest skargą

Wady wynikające z normalnego zużycia, nadmiernego użytkowania lub użytkowania niezgodnego z instrukcją użytkowania. Ponadto również przez uszkodzenia mechaniczne, które nie są spowodowane wadą materiału. Reklamacji nie można również uznać za wady powstałe w wyniku nieprzestrzegania instrukcji prawidłowego użytkowania.

Zwrot/wymiana towaru

Zakupione przez Ciebie ubrania nie pasują lub z jakiegoś powodu jesteś z nich niezadowolony? Po prostu odeślij go do nas…

·  w oryginalnym opakowaniu

·  z tagami

·  nie używany

·  wraz z załączonym listem motywacyjnym (numer zamówienia, na jaki towar chcesz wymienić wadliwy towar, numer konta do zwrotu lub ewentualnej nadpłaty)
… na adres naszego partnera:

Grupa PCNET jako
Lanškrounská 32
571 01 Moravská Třebová

Przy odbiorze towaru od przewoźnika prosimy o dokładne sprawdzenie dostarczonego towaru.
Nie przyjmuj przesyłki, która nosi ślady uszkodzenia.

Jeśli towar jest uszkodzony, mimo że opakowanie było nienaruszone, należy jak najszybciej poinformować o tym fakcie przewoźnika lub naszą firmę, w zależności od rodzaju transportu, który wybrałeś.

·  Poczta Czeska: powiadom osobiście w dniu doręczenia w dowolnym oddziale pocztowym

·  DPD: powiadom w ciągu 2 dni roboczych pod nr tel. 841 700 700.

Procedura reklamacyjna

Niniejsza porada reklamacyjna, przyjęta zgodnie z odpowiednimi przepisami ustawy nr 89/2012 Sb., Kodeksu Cywilnego (dalej „Kodeks Cywilny”) oraz ustawy nr 634/1992 Sb. o ochronie konsumentów, jako zm. (zwana dalej „Ustawą o ochronie konsumentów”), obowiązuje i obowiązuje od dnia 1 października 2021 r. i dotyczy zawierania wszystkich umów kupna między spółką Frike s.r.o., IČO: 17234247, Práčská 1881/14, Záběhlice (Praga 10), 106 00 Praga, zarejestrowana w rejestrze handlowym prowadzonym przez Sąd Miejski w Pradze, sygn. integralną częścią każdej umowy kupna zawartej między sprzedającym a kupującym dotyczącej nowych towarów („umowa kupna”), chyba że strony wyraźnie uzgodniły inne ustalenia.

Ta procedura reklamacyjna dotyczy wszystkich zakładów firmy.

artykuł 1

Postanowienia wstępne

Prawa kupującego z tytułu wadliwego wykonania (zwane dalej „reklamacją”) należy zawsze wykonywać zgodnie z niniejszym regulaminem reklamacyjnym. Sprawy nieuregulowane niniejszą procedurą reklamacyjną są regulowane przez system prawny Republiki Czeskiej. Sprzedający w odpowiedni sposób zapozna kupującego z niniejszą procedurą reklamacyjną i na żądanie kupującego przekaże mu ją w formie tekstowej lub wyjaśni w sposób zrozumiały treść, zakres, warunki i czas trwania swojej odpowiedzialności za prawa wadliwego wykonania, a także sposobu wykonywania praw z niego wynikających.

Sprzedawca nie odpowiada za wady w następujących przypadkach:

·  jeżeli jest to wada sprzedanego towaru, w wyniku której uzgodniono niższą cenę,

·  jeżeli towar jest używany, a wada odpowiada stopniowi używania lub zużycia towaru w chwili przejęcia go przez kupującego,

·  zostało spowodowane przez kupującego i zostało spowodowane niewłaściwym użytkowaniem, przechowywaniem, niewłaściwą konserwacją, ingerencją kupującego lub uszkodzeniem mechanicznym,

·  jeżeli jest to wada towaru polegająca na jego zużyciu spowodowanym zwykłym użytkowaniem,

·  wada powstała po przejęciu towaru w wyniku zdarzenia zewnętrznego, na które Sprzedający nie ma wpływu,

·  jeżeli wynika to z charakteru towaru.

Artykuł 2

Złożenie skargi

Kupujący ma prawo złożyć reklamację u sprzedającego, w każdym jego lokalu, w którym rozpatrzenie reklamacji jest możliwe ze względu na asortyment sprzedawanego towaru, a nawet w jego siedzibie lub miejscu prowadzenia działalności. Sprzedawca zapewnia obecność pracownika upoważnionego do przyjmowania reklamacji przez cały czas funkcjonowania. Reklamację można również zgłosić osobie wyznaczonej w tym celu w potwierdzeniu wystawionym przez sprzedającego kupującemu, na paragonie lub w karcie gwarancyjnej, jeżeli wskazana osoba przebywa w siedzibie sprzedającego lub w miejscowości położonej bliżej kupującego .

Kupujący zobowiązany jest udowodnić, że przysługuje mu prawo do reklamacji, w szczególności udokumentować datę zakupu np. poprzez przedstawienie dokumentu sprzedaży, potwierdzenia zobowiązań sprzedawcy z tytułu nienależytego wykonania karty gwarancyjnej, lub w inny wiarygodny sposób. Kupujący nie jest uprawniony do reklamacji wady, która została już stwierdzona w przeszłości, jeżeli przewidziano dla niej rozsądną zniżkę od ceny zakupu.

Jeżeli wykonanie uprawnienia z tytułu wady nastręcza Konsumentowi znaczne utrudnienia, w szczególności dlatego, że nie jest możliwe w zwykłym trybie przetransportowanie rzeczy do miejsca złożenia reklamacji, Sprzedawca oceni wadę w porozumieniu z kupującego na miejscu lub w inny sposób. W takim przypadku kupujący jest zobowiązany zapewnić sprzedającemu niezbędną współpracę.

Artykuł 3

Termin wykonania praw

Kupujący może skorzystać ze swoich praw z wadliwego wykonania w ciągu 24 miesięcy od przejęcia towaru. W przypadku towarów używanych termin wykonania uprawnień z wadliwego wykonania może ulec skróceniu do 12 miesięcy, takie skrócenie zostanie wskazane przez sprzedawcę w potwierdzeniu zobowiązania z tytułu wadliwego wykonania lub na dokumencie sprzedaży. Po upływie tego terminu prawo z tytułu wad nie może być wykonywane ze sprzedawcą, chyba że strony umowy postanowią inaczej lub sprzedawca lub producent udzielą specjalnej gwarancji jakości wykraczającej poza zakres jego obowiązków prawnych.

Jeżeli charakter zakupu na to pozwala, kupujący ma prawo do sprawdzenia towaru przy sobie lub do wykazania jego funkcji. W miarę możliwości kupujący dokonuje oględzin towaru jak najszybciej po jego odbiorze i upewnia się co do jego właściwości i ilości. Kupujący wykona swoje prawa z wadliwego wykonania bez zbędnej zwłoki po stwierdzeniu, że towar jest wadliwy. Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności za zwiększenie rozmiaru szkody, jeśli kupujący korzysta z towaru, chociaż wie o wadzie. Jeżeli kupujący zasadnie domaga się wady wobec sprzedającego, termin do wykonania uprawnień z wadliwego wykonania nie biegnie przez okres, w którym towar jest naprawiany, a kupujący nie może z niego korzystać.

Kupujący przyjmuje do wiadomości, że w przypadku wymiany towaru w ramach rozpatrzenia reklamacji nie upływa nowy termin na wykonanie uprawnień z wadliwego wykonania. Termin upływa 24 miesiące po otrzymaniu reklamowanego towaru.

Artykuł 4

Obsługa skarg

Sprzedawca ma obowiązek rozpatrzenia reklamacji niezwłocznie, w bardziej skomplikowanych przypadkach w ciągu 3 dni roboczych. Do tego okresu nie wlicza się czasu potrzebnego na fachową ocenę wady. Sprzedający jest zobowiązany do wydania kupującemu pisemnego potwierdzenia stwierdzającego:

·  datę i miejsce zgłoszenia reklamacji, cechy domniemanej wady,

·  żądany przez kupującego sposób załatwienia reklamacji a

·  sposób, w jaki kupujący zostanie poinformowany o jego rozliczeniu,

·  potwierdzenie terminu i sposobu rozpatrzenia reklamacji, w tym potwierdzenie naprawy i czasu jej trwania, lub pisemne uzasadnienie odrzucenia reklamacji.

Sprzedawca lub upoważniony przez niego pracownik podejmie decyzję w sprawie reklamacji niezwłocznie, w skomplikowanych przypadkach w ciągu trzech dni roboczych. Okres ten nie obejmuje czasu odpowiedniego dla rodzaju produktu lub usługi wymaganego do profesjonalnej oceny wady. Reklamację, w tym usunięcie wady, należy rozpatrzyć bez zbędnej zwłoki, nie później niż 30 dni od daty reklamacji, chyba że sprzedawca i kupujący uzgodnią dłuższy termin. Jeżeli ostatni dzień terminu przypada na sobotę, niedzielę lub święto, ostatnim dniem terminu jest następny dzień roboczy. Bezcelowy wygaśnięcie tego okresu jest uważane za istotne naruszenie umowy kupna. Sprzedający ma obowiązek pisemnego potwierdzenia kupującemu sposobu załatwienia reklamacji oraz czasu jej trwania. Kupującemu nie przysługuje prawo do zmiany raz wybranego sposobu załatwienia reklamacji bez zgody Sprzedawcy, za wyjątkiem sytuacji, gdy wybrany sposób załatwienia nie może być zrealizowany w ogóle lub w terminie.

Kupujący jest zobowiązany do odebrania reklamowanego towaru najpóźniej w ciągu 30 dni od dnia, w którym reklamacja powinna była zostać rozpatrzona, po tym czasie sprzedający ma prawo pobrać rozsądną opłatę za przechowanie lub sprzedać towar we własnym zakresie u kupującego koszt. Sprzedający musi z wyprzedzeniem poinformować kupującego o tej procedurze i zapewnić mu rozsądny dodatkowy termin na odbiór towaru.

Artykuł 5

Jakość przy odbiorze

·  Sprzedający odpowiada wobec Kupującego, aby towar w momencie odbioru przez Kupującego, przez który Kupujący nabywa prawo własności, nie miał wad. W szczególności Sprzedający odpowiada wobec Kupującego za to, aby w chwili przejęcia rzeczy przez Kupującego: towar miał właściwości, które kupujący i sprzedający uzgodnili, a w przypadku braku umowy takie właściwości, które sprzedający lub producent opisał lub oczekiwał kupujący ze względu na charakter towaru i na podstawie prowadzonej przez niego reklamy,

·  towar nadaje się do celu określonego przez sprzedawcę lub do którego rzecz tego rodzaju jest zwykle używana,

·  towarami są rzeczy w odpowiedniej ilości, miary lub wadze i

·  towar odpowiada wymaganiom przepisów prawa.

W przypadku, gdy towar po odbiorze przez kupującego nie spełnia powyższych wymagań, kupujący ma prawo do dostawy nowego towaru bez wad, o ile nie jest to nieuzasadnione ze względu na charakter towaru. Jeżeli wada dotyczy tylko części rzeczy, kupujący może żądać jedynie wymiany części; jeśli nie jest to możliwe, może odstąpić od umowy i zażądać pełnego zwrotu ceny zakupu. Jeżeli jednak jest to nieproporcjonalne ze względu na charakter wady, w szczególności jeżeli wada może być usunięta bez zbędnej zwłoki, kupujący ma prawo do bezpłatnego usunięcia wady. Kupujący ma prawo do dostarczenia nowego towaru lub wymiany części nawet w przypadku usunięcia wady, jeśli nie może on prawidłowo korzystać z towaru z powodu powtarzającego się wystąpienia wady po naprawie lub z powodu większej liczby wad. W takim przypadku kupującemu przysługuje prawo odstąpienia od umowy.

Jeżeli kupujący nie odstąpi od umowy lub nie skorzysta z prawa do dostarczenia nowego towaru bez wad, do wymiany części lub do naprawy, może żądać rozsądnej zniżki od ceny zakupu. Kupujący ma prawo do rozsądnego rabatu, nawet jeśli sprzedający nie może dostarczyć mu nowego towaru bez wad, wymienić jego części lub naprawić towaru, a także jeśli sprzedający nie naprawi sytuacji w rozsądnym terminie lub jeśli środek zaradczy powodować znaczne trudności dla konsumenta.

Jeżeli wada ujawni się w ciągu sześciu miesięcy od odbioru, uważa się, że przedmiot był już wadliwy w momencie odbioru.

Artykuł 6

Odpowiedzialność Sprzedawcy za wadę stanowiącą istotne i niematerialne naruszenie umowy

Odpowiedzialność sprzedawcy za wady stanowiące istotne lub nieistotne naruszenie umowy dotyczy wad produktu, które wystąpiły w ciągu 24 miesięcy od odbioru, za wady, za które nie obowiązuje odpowiedzialność za jakość przy odbiorze zgodnie z art. Regulamin Reklamacji. Wada jest uważana za istotne naruszenie umowy, jeżeli kupujący nie zawarłby umowy, gdyby przewidział wadę przy zawieraniu umowy, w innych przypadkach jest to wada, która nie stanowi istotnego naruszenia umowy.

Jeżeli wada stanowi istotne naruszenie umowy, kupujący ma prawo do dostarczenia nowego przedmiotu, naprawy, rozsądnej zniżki lub odstąpienia od umowy z prawem do pełnego zwrotu ceny zakupu. Jeżeli wada jest drobnym naruszeniem umowy, kupujący ma prawo do usunięcia wady lub rozsądnej zniżki.

Kupujący ma prawo do dostarczenia rzeczy nowej wolnej od wad, wymiany części, obniżenia ceny lub odstąpienia od umowy, bez względu na charakter wady, jeżeli z powodu powtarzającego się wady nie może z rzeczy prawidłowo korzystać po naprawie lub z powodu większej ilości usterek.

Artykuł 7

Koszty roszczeń i rozstrzygania sporów

W przypadku uznania reklamacji za zasadną, kupującemu przysługuje zwrot kosztów poniesionych w związku ze skorzystaniem z przysługującego mu prawa.

W przypadku, gdy sprzedający odrzuci roszczenie jako nieuzasadnione, kupujący lub w porozumieniu ze sprzedającym obie strony mogą zwrócić się do biegłego sądowego w danej dziedzinie i zażądać przeprowadzenia niezależnej ekspertyzy wady.

Zgodnie z ustawą o ochronie konsumentów kupujący jako konsument ma prawo do pozasądowego rozwiązania sporu konsumenckiego wynikającego z umowy kupna lub umowy o świadczenie usług. Przedmiotem pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich jest Czeska Inspekcja Handlowa, Štěpánská 567/15, 120 00 Praga 2, strona internetowa: http://www.coi.cz.

Artykuł 8

Umowna gwarancja jakości

Jeżeli sprzedawca udzielił gwarancji jakości wykraczającej poza zakres jego obowiązków prawnych, do jej stosowania stosuje się niniejszy regulamin reklamacyjny, chyba że potwierdzenie zobowiązań sprzedawcy z wadliwego wykonania (karta gwarancyjna) lub umowa stanowi inaczej.

Spinner
Cookies Cookies

Potrzebujemy Twojej zgody na wykorzystanie poszczególnych danych, abyś mógł wyświetlać m.in. informacje o Twoich zainteresowaniach. Kliknij „OK”, aby wyrazić zgodę.

Możesz odmówić zgody tutaj.

Tutaj możesz dostosować ustawienia plików cookie zgodnie ze swoimi preferencjami.